Avastage Renault

Renault' ajalugu

Louis Renault (1877-1944)

Louis Renault sündis tüüpilises Pariisi kodanlikus perekonnas veebruaris 1877. Viiest lapsest oli ta kõige noorem, tal oli kaks õde ja kaks venda. Tema isa - Alfred, ausameelne ärimees, teenis elatist kangaste ja nööpide müümisega. Tema ema, Louise - rikka poodniku tütar, veetis aega kunsti ja lõbutsemisega. Louis'd hellitati. Juba varasest noorusest suhtus ta entusiastlikult kõigesse, mis oli seotud mehaanikaga, k.a mootorid ja elektrienergia - suurde tehnilise progressi epohhi. Renault' perekonnal oli teine maja Pariisi lähedal Billancourt'is, mille aias oli varjualune, kuhu noor Louis paigutas oma esimese töökoja. Teadus ei olnud tema tugevaks küljeks, kuid noormehel oli kaks eluks väga vajalikku eelist: intuitsioon ja osavus. Ta oli andekas mehaanik, kes unistas oma auto loomisest.

Renault - ühe maailmas kõige tuntuma autotootja ajalugu algas … Billancourt'i maakitsusel. 1 oktoobril 1898 lasti välja esimene Louis Renault poolt konstrueeritud auto.

1899

Aasta hiljem asutasid 21-aastane Louis ja tema vend Marcel perefirma Les Freres Renault (Vennad Renault'd). Billancourt'is alustati kahekohaliste, ühesilindrilise De Dion Bouton mootoriga ja omakonstrueeritud (Renault' patent) käigukastiga varustatud, uhkusega autodeks nimetatud, tõldade koostamist.

1906

1906. aastal sõitis Pariisi tänavatel juba 250 Renault Landaulet'd "Deux pattes", mille tugevad, kahesilindrilised mootorid kiirendasid kuni "põneva" kiiruseni 35 km/h.

1917

Esimese maailmasõja ajal laiusid Billancourt'is 14 hektaril rohkem kui 4000 töötajaga armee hüvanguks tegutsevad tootmisettevõtted.

Renault oli liitlastele peamiseks veoautode, kahurväevedukite, lennukimootorite ja tankide tarnijaks. 1917. aastal oli lahinguväljal lööknumbriks kerge tank M1917FT. See sensatsiooniline tank kaalus ainult 7 tonni, oli varustatud liikuva, 37 mm kaliibriga suurtükiga ja liikus kiirusega 8 km/h.

1922

Pärast sõda, aastal 1922, reorganiseeriti ettevõte aktsiaseltsiks. "Billancourt'i keiser" hõivas suure osa väikekaubikute turust. Samal ajal võitsid Renault' märgiga autod endist viisi esikohti Monte Carlo rallil - aastatel 1925 ja 1935. Turule tulid odav Renault Primaquatre 11CV, luksuslikud mudelid Vivasix ja Monastella ning 3-liitrise mootoriga rodster Vivasport.

1944

Ligi neljakümneaastase õitsenguperioodi katkestas teine maailmasõda. Okupantide kätte sattusid tehase 45000 töölist. Tehas purustati liitlaste pommirünnakute ajal ja suleti aastal 1944.

1945

16. jaanuaril 1945 loodi vastavalt kindral de Gaulle'i otsusele Regie National des Usines Renault (Renault tehase natsionaliseerimise täitevkomitee). Ainult kahe aasta möödudes esitleti Pariisi autonäitusel sõja ajal välja töötatud auto Renault 4CV prototüüpi - 747 cm3 töömahuga tagamootori ja kolmekäigulise käigukastiga neljaukselist minisedaani. Odava hinna tõttu oli transpordivahend väga populaarne (kuni aastani 1961 toodeti neid 1 105 000 tükki).

1961

Renault 4, mille tootmist alustati 1961. aasta alguses, oli esimene Billancourt'is toodetud esiveoline auto. Tänu pehmele vedrustusele ja suurele pakiruumile hankisid selle endale paljud farmerid ja väikeettevõtjad. Müügil olid ka muud versioonid: pikap, furgoon, sedaan ja noorte inimeste jaoks kabriolett. Kuni aastani 1989 valmistati 8000000 Renault 4 ja uut mudelit Renault 6.

1965

Mõne aasta kestel toodab Renault väikese võimsusega mootoriga odavaid autosid. Märtsis 1965 esitleti Genfis 1,5 l mootoriga universaalkerega Renault 16 prototüüpi. See kaasaegne auto, tänase tüüpilise pereauto eelkäija, pärjati "1966. a aasta autoks".

1972

28. jaanuaril 1972 esitleti veel ühte uue liini autot - Renault 5. Naftakriisi künnisel tabas Renault 5 kümnesse. Kolmeukselisse keresse mahtus mugavalt 4 reisijat, kokkuklapitavate tagaistmete korral suurenes aga pakiruumi maht 215-lt kuni 900 liitrini. 10-aastase tootmise järel lasti välja kaubaveoversioon Express ja viieukselise kerega Renault 5.

1980

Kaheksakümnendate alguses alustati keskmise suurusega autode Renault 9 ja Renault 11, maasturi Rodeo ning kaubikute Trafic ja Master tootmist.

1984

Uute mudelite lansseerimine - Renault 25, pereauto Espace ning Euroopa esimene väikekaubik, mis sisenes turule 1984. aasta alguses, soodustasid firma finantsolukorra tugevnemist.

1989

"Kaheksakümnendate hiti" Renault 19 ametlik esitlemine, mis toimus 1989. aasta septembris, sattus firma restruktureerimise, uute tehnoloogiate ja kvaliteedinõuete juurutamise ning Renault Vormel 1 võistlusklassi naasmise algusajale.

1990

Järgneval aastal sai Renault 19 Saksamaal importautode klassis autoks nr. 1. Samuti saatis tohutu edu 1990. aastal esitletud Cliot: "Aasta auto 1991". Samal ajal alustati Espace'i stiliseeritud versiooni tootmist (alates 1984. aastast oli neid autosid toodetud Matra (Mécanique Aviation Traction) Romorantini tehases (200000 tükki).

1997

Sellel aastal kuulus Renault kontserni 141 000 töötajat ning rohkem kui sajas riigis üle maailma müüdi 1,8 miljonit autot. Üksnes Euroopas müüdi 1 500 000 autot, mis moodustas 10,1% uute autode turust. Aastal 1994 lasti Renault aktsiad börsile ja praegu on neist riigi omanduses ainult 46%. Aastal 1997 nimetati Megane Scenic "Maailma Aasta autoks".

1999

Allianss Renault-Nissan. Renault võttis oma kontrolli alla rumeenia automargi Dacia. Mahuka Dacia müügivõrgu ja Pitești tehase moderniseerimisprogrammide läbiviimise järel usaldas Renault oma uuele partnerile arenevatele turgudele määratud "5000 eurose auto" tootmise.

2001

Renault ostis võidusõidumeeskonna Benetton. See oli esimene samm naasmisel Vormel 1 oma värvides.

2005

Renault - kahekordne Vormel 1 maailmameister.

2006

9. veebruaril 2006 tegi Renault president Carlos Ghosn tetavaks strateegilise plaani "Renault Contrat 2009", mille eesmärgiks oli muuta Renault kõige kasumlikumaks üldotstarbeliste autode tootjaks Euroopas. Selle projekti raames kohustub Renault täitma kolme põhiülesannet: 1. Renault Laguna mudeli uus versioon, mis lastakse välja 2007. aastal, peab saama üheks oma segmendi kolmest parimast autost nii toote- kui ka teeninduskvaliteedi poolest, 2. tegevuskasum peab aastal 2009 olema 6%, 3. aastaks 2009 peab autode müük kasvama 2005. aastaga võrreldes 800 000 ühikut.


Renault jääb kahekordseks Vormel 1 maailmameistriks.

2007

Renault' tehased on 100% sertifitseeritud vastavalt ISO 14001 standardile.

Juulis teatavad Renault ja TomTom strateegilise koostöö alustamisest u 500 eurot maksva kompleksse navigatsioonisüsteemi tootmiseks.

Oktoobris teatavad Renault ja EDF suuremahulise nullemissiooniga transpordivahendite loomise projekti kokkuleppele allakirjutamisest.

Oktoobris määrati ettevõtte operatiivküsimuste eest vastutavaks tegevdirektoriks Patrick Pelata.

2009

Mais sai Carlos Ghosn juhatuse esimeheks ja nimetati ühtlasi Renault' peadirektoriks.

Septembris esitles Renault Frankfurti autonäitusel 4 autot, mis lisatakse Renault' elektriautode mudeliritta: Kangoo Z.E., Fluence Z.E. ja kontseptautod Zoe Z.E. ning Twizy Z.E. Lisaks esitles Renault oma brändi uut sloganit: Drive the Change. Uus slogan kajastab brändi filosoofiat ja väärtusi, väljendab innovatiivse autotootja tahet olla ühiskonna arengu esirinnas.

2010

Renault oli esimene autotootja, kes avas oma telekanali - Renault TV. Renault TV on margi toodangut esitlev veebileht, mis pakub infot viimaste mudelite kohta ning programme ja meelelahutust kõigile.

Allianss Renault-Nissan avas Chennais (India) esimese autotehase. See on Renault-Nissani esimene tehas globaalse tootmisvõimsusega 400000 autot ja töötajate arvuga 1 500. Võttes arvesse ka kuus Chennais asuvat tarnijat, loodi regioonis kokku 6000 töökohta.

Allianss Renault-Nissan ja Daimler alustasid suuremahulist strateegilist koostööd tulevase põlvkonna Smart Fortwo ja Renault Twingo, sealjuures ka elektriliste versioonide ja Smart ning Twingo mudelirea laiendamise osas. Kaugemas tulevikus arendatakse ühisprojekte sõiduautode ja kaubikute ajamiagregaatide loomiseks.

Renault avas tehnilise keskuse Titos (Rumeenia). See keskus on firma Prantsusmaal Aubevoye's ja Lardys asuvate keskuste kõrval kolmandaks teaduslik-tehniliseks keskuseks. Keskuse põhiülesanne on B0 platvormil (Dacia Logani platvorm) ehitatud autode ja mehaaniliste elementide parendamine.

2011

Renault alustab tulevase mudeli Trafic tootmist Prantsusmaal ja investeerib Sandouville'i tehase seadmestamiseks 230 miljonit eurot. Varem toodeti Traficut Hispaanias ja Suurbritannias. Uus Sandouville'i tehases toodetud Trafic tuleb turule aastal 2014. See strateegiline investeering võimaldas Renault'l toota 100% oma Euroopa turule mõeldud kaubikutest Prantsusmaal.

2012

Renault ja Nissani peadirektor Carlos Ghosn avab Renault-Nissani tehase Tangieris. Uude tehasesse investeeriti miljard eurot. Maksimaalne tootmisvõimsus 400 000 autot aastas jätkab väikesegmendi autode osas ettevõtte globaalset edu. See on suurim Vahemerest lõuna poole jääv tootmisvõimsus tööjõuressursiga, mis aastaks 2015 ületab 6 000 inimest. Tehases alustatakse kahe uue väikemudeli - pereauto Lodgy ja mahtuniversaal-kaubiku Dokker - tootmist.

Renault-Nissan ja Russian Technologies viivad lõpule läbirääkimised partnerluslepingust AutoVAZiga, mille ülesandeks on toodete juurutamise kiirendamine vene turul ja tehnoloogia üleandmine AutoVAZi, juhtiva vene sõiduautode tootja, huvides. Renault-Nissan saab Allianss Rostec Auto BV suuraktsionäriks, kellest sõltub vene turul esinev kompanii AutoVAZ. See algatus muudab Renault, Nissani ja Lada poolt vene turul müüdavate uute toodete vastastikuse mõju ja arengu dünaamikat.


Renault Société Nationale de Véhicules Industriel (SNVI) ja Fond National d’Investissement (FNI, Rahvuslik investeerimisfond) Alžeerias allkirjastasid partnerluslepingu ühisettevõtte loomiseks eesmärgiga töötada Alžeerias välja autosektor ja toetada turu arengut. Kokkulepe näeb ette Oued Tlelat's (Oranist edelas) peamiselt kohaliku turu jaoks Renault' Grupi sõidu- ja tarbeautode tootmistehase loomise.

Renault lansseerib täiesti uue Clio mudeli. Cliot toodeti alates aastast 1991 ja see oli üheks kõige müüdavamaks Renault' sõiduautoks.

2013

Renault laiendab Uue Clio mudelivalikut mudelitega Grandtour ja RS ning debüteerib linnamaasturite segmendis uue mudeliga Captur, mis võitis kohe ostjate tunnustuse ja on paljudel turgudel oma segmendis turuliider.

Dacia mudelivaliku müügiliider Duster saab uue ilme, mis aitab tugevdada Dacia brändi positsiooni Euroopa turgudel.

2014

Aastal 1999 sõlmitud Renault-Nissani liit tähistab aastal 2014 oma 15. tegevusaastat! See on unikaalne ärisuhe, mis on loodud kahe grupi kultuuri ja identiteeti vastastikus austuses ja kahe suure mootoritetootja rahvusvahelises partnerluses. Renault omab 43,4% Nissani grupist, Nissan 15% Renault'st. See mudel tagab kahe partneri osakapitalide vastastikku soodsa jaotuse. Liidu põhinäitajad aastal 2013: 8 264 821 müüdud autot, 10% turuosa maailmas, maailma suuruselt neljas autogrupp.

Renault uuendab uue Traficu ja uue Masteri väljalaskmisega oma mõlemad kaubikud. Koos uue Kangooga, mis tuli müügile 2013. aasta keskel, moodustavad need Renault' kaubikute täielikult uuendatud valiku. UueTraficu tootmine viidi üle Nissani hispaania tehasest Renault tehasesse Sandouville'i Prantsusmaal. Uut Masterit toodetakse endiselt Batilly's, nii nagu ka Kangood Maubeuge'is. See tähendab, et kogu Renault' kaubikute mudelivalikut toodetakse praegu Prantsusmaal.

Sügisel ilmub Euroopa turgudele uus Twingo - väike, ebatavaliselt väikese pöörderaadiusega ja revolutsioonilise disainiga, tagaveoline ning taga paikneva 3-silindrilise mootoriga linnaauto.

Rahvusvahelise Pariisi autonäituse ajal esitleti Renault' lipulaeva: uut Renault Espace'i. See sujuvate joonte ja massiivse, elegantse siluetiga mahtuniversaal on varustatud kogu selle mudeli rohkem kui 30-aastast globaalset edu taganud omadustega.

Renault esitles EOLABi prototüüpi, mis on innovaatiliste tehnoloogiliste lahenduste visiitkaardiks ja reaktsiooniks üliväikese kütusekuluga autode loomise väljakutsele.

Novembris müüs Renault-Nissan oma 200 000-nda elektriauto maailmas.