sinu küsimused E-Tech full hybrid ja E-Tech plug-in hybrid tehnoloogiate kohta

 E-Tech full hybrid - E-Tech Plug-in hybrid - questions
E-Tech full hybrid ja plug-in hybrid, Renault' kogemused
Saa vastused kõigile oma küsimustele E-Tech full hybrid ja E-Tech plug-in hybrid tehnoloogiate kohta, mida Renault oma autodes kasutab.
Sinu küsimused hübriidautode kohta
MIDA TÄHENDAB SÕNA HÜBRIID?
Omadussõna hübriid viitab millelegi, mis koosneb mitmest elemendist.

Autode puhul tähendab hübriid sõidukit, mis on varustatud kahe mootoriga.

Neis on ühendatud elektrimootor ja sisepõlemismootor, mis võimaldab vähendada auto kütusekulu ja suurendada jõudlust.
MIS ON HÜBRIIDAUTO?
Hübriidauto on varustatud kahe jõuallikaga: sisepõlemismootori (alati bensiin) ja ühe või kahe elektrimootoriga. Need on ühendatud veoakuga, mis salvestab elektrienergiat.
MIS ON MILD HYBRID?
Mild hybrid mootorid ei kuulu E-Tech tehnoloogia alla, kuna need ei võimalda autol sõita täiselektriliselt.

See on mikrohübriid lahendus, mis annab sisepõlemismootorile käivitamise ja kiirendamise ajal vaid vähesel määral elektrilist tuge (12V või 48V), et vähendada kütusekulu ja optimeerida jõudlust.

Tänu sellele lahendusele pakub auto dünaamilisemat ja mugavamat sõitu ning kuni 20%* kütusesäästu, võrreldes sarnase bensiinimootoriga, millel pole täiendavat elektriseadet.
* 48 V tehnilise lahenduse korral
HÜBRIIDAUTO: KUIDAS SEE TÖÖTAB?
Hübriidauto käivitusel kasutatakse ainult elektrimootorit, mis on kõige tõhusam. Edasi toimub lülitumine täiselektrilise režiimi (100% elektrimootor), hübriidrežiimi (bensiini- ja elektrimootor) ning sisepõlemismootori režiimi (bensiinimootor) vahel.

Ümberlülitumine toimub automaatselt, sõltuvalt soovitud kiirendusest, tee reljeefsusest ja aku laetuse tasemest. EV funktsiooniga varustatud mudelitel saab täiselektrilise režiimi nupuvajutusega sisse lülitada. Teistel mudelitel juhib energiahaldussüsteem ümberlülitusi automaatselt, et tagada optimaalne tasakaal kütusekulu ja jõudluse vahel.
MILLES SEISNEB HÜBRIIDTEHNOLOOGIA UUENDUSLIKKUS?
Hübriidauto peamine uuendus on kahte tüüpi mootorite ühendamine ühes sõidukis: sisepõlemismootor ja üks või isegi mitu elektrimootorit.

Pardatehnoloogia haldab automaatselt ümberlülitumist kolme erineva ajami vahel: elektri-, sisepõlemis- ja hübriidajam (kasutab nii soojus- kui ka elektrienergiat).

Hübriidsõiduki peamine eesmärk on ühendada sisepõlemismootoriga auto mugavus ning elektrimootori keskkonnasõbralikkus ja rahaline kokkuhoid.

Meie aastatepikkune Vormel-1 kogemus, energiahaldus ja mitmerežiimne automaatkäigukast pakuvad igapäevasel kasutamisel mitmekülgseid võimalusi, tagades samas dünaamika ja tõhususe.
HÜBRIID- JA ELEKTRIAUTO: MIS NEID ERISTAB?
Elektriauto on varustatud ainult elektrimootoriga ja sõidab alati ainult täiselektriliselt.

Loomulikult on elektriauto täiselektriline sõiduulatus suurem kui hübriidautol, võimaldades sel aku jõul läbida kuni 470 km.

Hübriidauto kasutab bensiinimootorit koos ühe (või mitme) elektrimootoriga ja lülitub ringi kolme võimaliku sõidurežiimi vahel (hübriid, bensiin ja elektriline), mida nende kombinatsioon võimaldab.

Loomulikult on elektriauto sõiduulatus väiksem kui hübriidautol, kuid see suureneb tänu arendustööle pidevalt, ulatudes täna 470 km-ni ning suurenedes tulevikus veelgi.
KUIDAS HÜBRIIDAUTO AKUT LAETAKSE?
Laadimisvajaduseta hübriidauto (ehk E-Tech full hybrid) puhul laetakse akut liikumise ajal kineetilise energia arvelt ja sisepõlemismootori abil. Aku laeb pidurdus- ja aeglustusfaasis täiesti iseseisvalt. Vajadusel saad kasutada ka rekuperatiivpidurdust.

Plug-in hübriidautot saab laadida ka seda elektrivõrku ühendades, nii avalikus laadimisjaamas kui ka koduses laadimispunktis. Meie sõidukite laadijate võimsus on maksimaalselt 3,7 kW.
HÜBRIIDAUTO: ON SEE TÖÖKINDEL?
Loomulikult on meie hübriidsõidukid töökindlad, tänu meie pikaajalisele kogemusele elektriautode ja sisepõlemismootoriga sõidukite arendamisel.

Hübriidlahendus võimaldab sisepõlemismootorit vähem kasutada olukordades, kus selle koormus on suurem, nagu taaskäivitusel ja kiirendusel.

Lisaks on see lahendus võimaldanud täiesti ära jätta siduri ja lisaseadmete rihma, mis lihtsustab tehnilist hooldust vähendab hoolduskulusid, kuna kuluvaid detaile on vähem.

Hübriidauto on varustatud sisepõlemismootori ja ühe või mitme elektrimootoriga. Olenevalt teeoludest, soovitud kiirusest ja aku laetuse tasemest kasutatakse erinevaid mootoreid vaheldumisi.

Rääkides Renault hübriidautodest, siis on nende loomisel kasutatud meie aastatepikkust kogemust elektrisõidukite vallas. Lisaks on Renault ette valmistanud kogu oma teenindusvõrgu hübriidsõidukite hooldamiseks - Renault nõunikud on juba täna valmis sinuga kohtuma ja sind sõiduki hooldamisega abistama. Samas kestab hübriidsõidukite veoaku garantii 8 aastat/160 000 km.
Sinu küsimused hübriidautode laadimise ja sõiduulatuse kohta.
KAS HÜBRIIDAUTOSID PEAB LAADIMA?
Laadimisvajaduseta hübriidautode akut laetakse liikumise ajal: juht ei pea midagi tegema! Pistikhübriide (E-Tech plug-in hybrid) aga on vastupidi just vaja laadida (avalikes laadimispunktides, kodus, kiirlaadimisjaamades jne), sest see aitab vähendada kütusekulu. Me soovitame laadida autot iga päev, et kasutada maksimaalselt ära selle eeliseid (pikem sõiduulatus, suurem kiirus täiselektriliselt, kütusesääst jne).

Mõlemal juhul töötab auto ainult kütusepaaki kasutades laitmatult. Kui aku on tühi, kuid paagis on veel kütust, siis talitlushäire ohtu pole.

Kui sa ei soovi oma autot ise laadida, vali laadimisvajaduseta hübriid.

Kui sul on raskusi laadimisjaamale ligipääsuga, võivad sind aidata Mobilize Power Solutions lahendused.
KAS HÜBRIIDAUTOD SAAVAD LÄBIDA PIKKI VAHEMAID?
Muidugi! Hübriidauto jätkab sõitu ka peale veoaku tühjenemist (sel juhul töötab see ainult bensiinimootoriga). Lisaks sellele laetakse akut liikumise ajal nii kineetilise kui ka sisepõlemismootori poolt toodetava soojusenergia arvelt.

Hübriidauto sõiduulatus on suurem kui bensiinimootoriga autol, kuna erinevaid energiaallikaid kasutatakse vaheldumisi. Linnas, kus töötavad peamiselt elektrimootorid, kasutatakse sisepõlemismootorit vähem või üldse mitte, mis loomulikult aitab kokku hoida kütusekulult.

Ja see pole veel kõik! Plug-in hübriidautos, kus akut ei laeta ainult liikumise ajal, vaid ka vooluvõrgust, on täiselektriline sõiduulatus veelgi suurem: vähemalt 50 km WLTP tsüklis, mis tegelikkuses tähendab 25 kuni 65 km sõltuvalt laadimisest ja teeoludest.
KUIDAS SÕITA HÜBRIIDAUTOGA?
Mõned näpunäited, kuidas hübriidautoga sõita ja kütusekulu optimeerida:
  • Kasuta rekuperatiivpidurduse erinevaid võimsusastmeid: pidurdusel muundab auto kineetilise energia elektrienergiaks ja laeb sellega akut.
  • Lülita sisse ECO sõidurežiim: see lülitab välja või piirab mõnede vähem oluliste funktsioonide tööd, et elektritarbimist vähendada.
  • Nagu ka tavauto puhul, aitab sujuv sõidustiil energiatarbimist vähendada: elektrimootor kulutab vähem energiat, mis omakorda suurendab sõiduulatust.
Kasuta plug-in hübriidsõidukites auto pardafunktsioone:
  • E-nav ehk ennustav hübriidjuhtimine: sisestades teekonna, prognoosib auto liikumise sisepõlemismootori, hübriid- või täiselektrilises režiimis vastavalt valitud teekonnale (topograafia, asulad jne). See võimaldab vähendada kütusekulu ja suurendada sõiduki jõudlust.
  • Salongi temperatuuri eelprogrammeerimine: eelsoojendus talvel või konditsioneeri käivitus suvel, mida saab eelprogrammeerida easy link'i ja openR link'i kaudu või distantsilt My Renault rakenduse kaudu, kui auto laeb..
KAS HÜBRIIDAUTOGA SAAB HAAGIST VEDADA?
Sa võid paigaldada hübriidautole veokonksu, kuid pukseeritav haagis peab jääma lubatud piiridesse. Seejuures peab mainima, et samaväärse võimsuse ja mootori pöörete juures on hübriidsõiduki veojõud mõnikord väiksem kui bensiini- või diiselmootoriga sõidukil. Ei maksa ka unustada, et veokonks on sõidukile lisakoormus ja suurendab energiakulu.
HÜBRIIDAUTOGA SÕITMINE: MILLISED ON ERINEVUSED?
Üks erinevus, mida hübriidautoga sõites märgata võid, on automaatkäigukasti valits. Nagu elektriautol, nii pole ka hübriidautol mehaanilist käigukasti või sidurit, mis tähendab, et juht peab palju vähem liigutusi tegema.

Hübriidsõiduki töö põhineb elektriajamil, hübriidajamil (bensiin + elekter) ja 100% bensiiniajamil. Ajami vahetamine ei mõjuta juhi sõidumugavust: kogu sõidurežiimide vahetamise protsessi juhitakse automaatselt.

Elektriajamiga sõit on parema kiirendusega ja sujuvam kui sisepõlemismootoriga autol. Samuti on see vaiksem ega erita ebameeldivat bensiini lõhna. Lisaks on sõidu ajal tunda vähem vibratsiooni.

Ära unusta, et hübriidauto kasutamisel puuduvad piirangud: kui aku tühjaks saab, jätkab auto sõitmist bensiinimootoriga, nagu iga tavaline sisepõlemismootoriga auto. Teisalt aga valides laadimisvajaduseta hübriidauto, toimub selle aku laadimine automaatselt sõidu ajal.
KAS HÜBRIIDAUTOGA SAAB SÕITA MAANTEEL?
Loomulikult! Hübriidauto võib liikuda maanteel sama kiiruse ja võimsusega, nagu mõni diisel- või bensiiniauto.

Sest tegelikult töötab see ju bensiinimootori kombineerimisel ühe või mitme elektrimootoriga. Selline varustuskombinatsioon võimaldab ümberlülitumist kolme sõidurežiimi vahel (hübriid, bensiin ja täiselektriline).

Linnapiirkondades, kus pead sõitma aeglaselt või pidevalt peatudes ja uuesti liikuma hakates, lülitub hübriidauto automaatselt elektriajamile. Kui on vaja veoakut laadida või kui maastiku iseloom seda nõuab, lülitub auto hübriid- või 100% bensiinirežiimile.

Maanteel, kus auto liigub ühtlase kiirusega, kasutatakse enamasti bensiinimootorit. Sel juhul sõidab auto täpselt nagu automaatkäigukastiga bensiiniauto.

Kui on vaja suurendada jõudlust ja olenevalt aku laetuse tasemest, aktiveeritakse hübriidrežiim.
Sinu küsimused hübriidautode eeliste kohta
HÜBRIID- VÕI ELEKTRIAUTO: KUMBA VALIDA?
Kõik sõltub sinu vajadustest ja sellest, mida sa oluliseks pead. Elektriautod on vaiksed ja sujuvalt liikuvad, väga kergesti juhitavad, vähe kuluvad, kergesti hooldatavad ja kõige keskkonnasõbralikumad. Küll aga tuleb olla valmis selleks, et elektriautot tuleb regulaarselt laadida spetsiaalsetes laadimisjaamades. Kui sõidad lühikesi vahemaid ja enamasti linnakeskkonnas, sobib elektriauto sulle ideaalselt ja aitab säästa sinu raha: väldid bensiini või diislikütuse kulutamist liiklusummikutes ning laadimiskulud on oluliselt väiksemad kui bensiini või diisli tankimisel.

Hübriidauto on mitmekülgsem, kuna see kasutab kahte erinevat mootorit. Näiteks maanteel lülitub see sisepõlemismootorile ja töötab nagu tavaline bensiiniauto. Seda pole vaja laadida nii tihti kui elektriautot, või ei vaja see üldse laadimist, kui valid laadimisvajaduseta hübriidauto, mis laeb akut ainult sõidu ajal.

Sa ei pea muretsema laadija olemasolu pärast: laadimisvajaduseta hübriid pakub sulle elektrirežiimil sõitmise naudingut ilma eraldi laadimiseta.

Seetõttu ühendab hübriidauto sisepõlemismootoriga auto praktilisuse elektriauto keskkonnasõbralikkuse ja majandusliku kasuga. Kõige suuremat keskkonnahoidu ja kõige madalamaid kasutuskulusid pakub aga ikkagi täiselektriline auto, mis töötab ainult elektriga.
HÜBRIID VÕI DIISEL?
Hübriidautod töötavad osaliselt bensiiniga. Samas on hübriidil diiselautoga võrreldes mitmeid eeliseid.

Hübriidautot tuleb tankida harvemini ning mootori hooldus on odavam kui diiselautol. Seetõttu osutub auto omamise kulu pikas perspektiivis väiksemaks.
Tänu elektriajami kasutamisele on hübriidauto oluliselt keskonnasõbralikum kui diiselauto (kuna ei paiska sel ajal õhku CO2 heitmeid). See tähendab ka, et hübriidautosid ei mõjuta maksimaalse keskkonnasaaste ajal kohaldatavad liikluspiirangud.
Renault mudelivalikus on plug-in hübriidid, mis tagavad parima jõudluse elektrilises režiimis sõites, kuid soovi korral saad valida ka hübriidauto, mis ei vaja täiendavat laadimist. Sel juhul ei muuda hübriidauto kuidagi su harjumusi võrreldes bensiini- või diiselauto kasutamisega (aku laadimine toimub sõidu ajal, ilma sinupoolse sekkumiseta).

Lisaks sellele on hübriidautod saadaval ainult automaatkäigukastiga, mis lihtsustab nende igapäevast kasutamist.
MAANTEEL SÕITMISEKS HÜBRIID VÕI DIISEL?
Nii see kui teine!
Mõlemad variandid sobivad suurepäraselt maanteesõiduks.
Hübriidauto kasutab üht või mitut elektrimootorit ja üht sisepõlemismootorit. Sõidu ajal kasutab auto vaheldumisi elektrilist, hübriid (bensiin + elekter) või bensiinirežiimi. Maanteel kasutatakse peamiselt bensiinimootorit, et tagada sõidukile vajalik võimsus. Samal ajal laetakse veoakut, kasutades aeglustusel tekkivat energiat, mis muundab osa sisepõlemismootori võimsusest elektrienergiaks!
HÜBRIID VÕI BENSIINIAUTO?
Mugavuse ja juhitavuse poolest on mõlemad mootorid sarnased. Bensiinimudelitega võrreldes on aga hübriidauto peamisteks eelisteks väiksem kütusekulu ja lihtsam hooldus.

Hübriidautod on varustatud erinevat tüüpi mootoritega, sealhulgas bensiinimootoriga, mis rakendub tööle näiteks maanteesõidul, kui vajatakse suuremat võimsust.

Tänu taolisele bensiini- ja elektrimootorite kordamööda kasutamisele, kulutab hübriidauto vähem bensiini, vajab harvemini tankimist ja bensiinimootor ka kulub aeglasemalt! See on hübriidauto oluline eelis võrreldes klassikalise bensiiniautoga. Tasub meeles pidada, et aku tühjenemisel töötab hübriidauto nagu iga bensiiniauto, seega on see mitmekülgne ja praktiline.

Pealegi pakub hübriidauto elektriajamit kasutades samu eeliseid mis elektriauto: see tekitab vähem saastet, on vaiksem ja pakub sujuvamat sõitu. Nagu elektriautol, pole ka sellel mehaanilist käigukasti. Ja kui sõidad aastas üle 35 000 km, tasub auto maksumus end kiiresti ära!

Soovid E-Tech'iga lähemalt tutvuda?