Elektriautot omamiskulud on soodsamad ja elektriga sõitmine on odavam kui bensiiniga. Ka elektriauto hooldus on umbes 30% soodsam, tänu lihtsamale konstruktsioonile.
VAIKNE JA DÜNAAMILINE
Elektriautoga sõitmine pakub vaieldamatut mugavust. Dünaamiline ja sujuv kiirendus ja seda kõike vaikuses, mis soodustab rahulikku sõimist.
KESKKONNASÕBRALIK
Elektriauto ei saasta selle kasutamisel keskkonda. Fossiilkütuste kasutamisest loobumine aitab kogu kasutusperioodi jooksul oluliselt vähendada CO₂ heitkoguseid ja õhusaastet. Ainus saasteallikas on auto tootmine.
säästlik
Elektriautot on keskmiselt kolm korda odavam kasutada kui sisepõlemismootoriga sõidukit.
Tänu oluliselt odavamale "tankimisele", võrreldes sisepõlemismootoriga autoga, ja riiklikele toetusmeetmetele, on elektriauto igapäevaseks kasutamiseks kõige säästlikum valik.
100 km läbimiseks tarbib elektriauto 15 kWh kuni 20 kWh elektrit, ehk umbes 4 eurot. (Keskmine kWh maksumus Euroopas on 0,25 eurot).
Sama vahemaa läbimiseks kulutab sisepõlemismootoriga auto keskmiselt 6,5 l, ehk 12,5 eurot, kui kütuseliiter maksab 1,9 eurot.
väiksemad hoolduskulud
Õlifiltreid, rihmasid ja süüteküünlaid elektriauto detailide nimekirjast ei leia. Mootor on üsna lihtsa ehitusega ja sisaldab vähem koostisosi.
Seetõttu on elektriauto hooldamine kuni 30% soodsam kui sisepõlemismootoriga auto hooldamine (esimesel 3 aastal).
Elektriauto on töökindel transpordivahend, mille aku töötab pikki aastaid ja suure läbisõiduni. Meie akudele kehtib garantii 8 aastat või 160 000 km. See on täna ka turul väga nõutud auto, mida on lihtne müüa.
Elektriauto tagab dünaamilise sõidu, ilma jõnksatuste ja vibratsioonita ning ilma lõhna ja mootorimürata.
teel, ilma mürata
Elektrimootor ei tee mingisugust häält. Auto salongis ei ole müra ja liikumine on vaikne, mis kokkuvõttes pakub veelgi rohkem sõidunaudingut.
teel, dünaamiliselt
Elektriauto paigaltvõtt on erksam ja kiirendus dünaamilisem kui sisepõlemismootoriga autodel.
Puhas kiirendus ilma käiguvahetusteta tagab sujuva ja meeldiva sõidu.
Kui aeglustad või seisad paigal, ei tarbi elektrisõiduk energiat, erinevalt sisepõlemismootorist, mis võib tarbida kuni 1 l/h.
Lisaks sellele elektrimootor tänu ligikaudu 90% efektiivsusele ja pidurdamisel taastoodetavale energiale palju ökonoomsem liiklusummikutes arvukate peatumis- ja paigaltvõtufaaside ajal.
CO2 HEITMED
CO2 heitmed
Null. Liikumise ajal ei teki üldse heitmeid. Ei mingeid kahjulikke CO2 heitmeid ega õhku saastavaid aineid*, mis on tervisele ohtlikud.
* WLTP homologeerimistsükli põhjal
TAASTUVENERGIA
taastuvenergia
Elektriautot saab laadida 100% taastuvenergiaga.
Kasutades oma koduses laadimispunktis roheenergiat, taastuvenergial töötavat avalikku laadimispunkti või fotogalvaaniliste seadmete toodetud energiat, võid olla kindel, et laed oma elektrisõidukit keskkonnasõbralikult.
TEINE ELU JA TAASKASUTUS
teine elu ja taaskasutus
Elektriauto akul on mitu elu. Teine elu algab keskmiselt 10-15 aastapärast või kui aku mahutavus on langenud alla 70%. Pärast seda kasutatakse neid näiteks tuulegeneraatorite poolt toodetud energia salvestamiseks. Viimases elutsüklis läheb aku ümbertöötlemisele. Kõik need etapid toimuvad Refactory programmi raames, mis on juurutatud esimestes ringmajandusele pühendunud tehastes (Flins aastal 2021 ja Sevilla alates 2023).
Sinu küsimused elektriautode eeliste kohta
ELEKTRIAUTO JUHTIMINE: MILLE POOLEST SEE ERINEB?
Vaieldamatu erinevus on mugavuses.
Rohkem paindlikkust, dünaamilisem kiirendus, lõhna, müra ja vibratsiooni puudumine. Lihtsalt kasutatav "automaatkäigukast" nõuab sõidu ajal vähem lülitusi.
Mõnes mõttes on sõitmine rahulikum ja lihtsam.
Täiendav ohutusealane funktsioon: muidu hääletult liikuva sõiduki spetsiaalne hoiatussüsteem teeb kiirustel alla 30 km/h heli, mis hoiatab teisi liiklejaid auto lähedusest.
KUIDAS VALIDA ELEKTRIAUTOT?
Elektrisõiduki valikul tuleks eelkõige arvesse võtta:
igapäevaselt läbitavat kilomeetrite hulka;
kasutustingimusi (linn, maantee jne);
istmete arvu ja vajadusi salongi mahutavuse osas.
Kui pead tihti maanteel sõitma, vali suure sõiduulatusega auto, kuna suurematel kiirustel kulub rohkem elektrienergiat. Suur sõiduulatus on vähem oluline inimesele, kes enamuse ajast linnas lühemaid sõite teeb.
Renault E-Tech electric sõidukid:
Renault Megane E-Tech electric, täiselektriline luukpära
Renault Scenic E-Tech electric
Renault Kangoo E-Tech electric
Renault Trafic Van E-Tech electric
Renault Master E-Tech 100% electric, ruumikas ja töökindel elektriline tarbesõiduk
Renault Kangoo Van E-Tech electric, erakordne mugavus professionaalidele
KAS ON OLEMAS KA ELEKTRILISED TARBESÕIDUKID?
Elektriautosid on saadaval nii eraklientidele kui ettevõtetele.
Meie kaht peamist elektrilist tarbesõidukit iseloomustavad võimsus, mugavus ja ruumikus:
Renault Trafic Van E-Tech electric
Renault Master E-Tech 100% electric, ruumikas ja töökindel elektriline tarbesõiduk
Renault Kangoo Van E-Tech electric, erakordne mugavus professionaalidele
KAS ELEKTRIAUTOT UUESTI MÜÜA ON LIHTNE?
Jah, ja selles pole midagi üllatavat.
Esiteks põhjustel, mis on seotud elektriauto omadustega:
See on sisepõlemismootoriga sõidukiga võrreldes oluliselt säästlikum transpordivahend: madalamad hoolduskulud, väiksemad "tankimiskulud" ning üha rohkemates linnades on neile parkimine tasuta.
Elektriautoga sõitmine on põhimõtteliselt mõnusam: sujuvam, vaiksem ja dünaamilisem.
Uusi laadimisjaamu rajatakse hoogsalt juurde, mis muudab auto laadimise suvalisel ajal aina lihtsamaks.
Ka rahalistel põhjustel: müües oma sisepõlemismootori auto (vastavalt teatud kriteeriumitele) ja soetades uue või kasutatud elektriauto, on võimalik saada toetust, mille maksab riik.