Renault E-Tech electric autode sõiduulatus

E-Tech 100% electric - driving range - Renault
elektriautode sõiduulatus
Sõiduulatus - üks olulisemaid näitajaid elektriautode juures.

Nii nagu sisepõlemismootor, tarbib ka elektrimootor töötamiseks energiat ning energiakulu mõjutavad mitmed asjaolud, nagu sõidustiil, teeolud, välistemperatuur, auto mass ja paigaldatud lisavarustus.

Renault E-Tech electric sõidukid töötati välja eesmärgiga suurendada sinu auto sõiduulatust.

Nii saad Megane E-Tech electric'uga sõita ühe laadimisega kuni 470 km (sõltuvalt WLTP tsüklist).

kontrolli oma sõiduulatust

teooria ja praktika
Teoreetiliselt on sõiduulatus vahemaa, mis läbiti 100% täis laetud akuga kuni see tühjenes 0%-ni.

Konkreetne näitaja määratakse WLTP protokolli põhjal ning see toimib võrdlusbaasina erinevate sõidukite võrdlemisel.

Oluline on aru saada, et WLTP näitaja sõltub reast teguritest, mis kajastavad ligilähedaselt tegelikke liiklusolusid, kuid see ei suuda lõpuni ennustada näitajaid tegelikes oludes.
WLTP?
See on lühend sõnadest Worldwide harmonized Light vehicle Test Procedure, mis on kasutusel alates 2017. aastast. See on ülemaailmne standard, mis on suunatud teostatavaid teste ühtlustades tegelikele kasutustingimustele võimalikult lähedaste tulemuste saavutamisele. Eesmärk on saada täpsed ja võrreldavad andmed igat marki sõidukite kohta. WLTP protokoll võimaldab seega mõõta sõiduulatust, elektrienergia tarbimist ning CO2 ja saasteainete heitkoguseid sisepõlemismootoriga sõidukitel.
tegelik sõiduulatus
Tegelik sõiduulatus sõltub reaalsetest kasutustingimustest ja võib olla madalam, kui etteantud näitaja. Elektriauto sõiduulatus, nagu ka sisepõlemismootoriga auto puhul, sõltub juhi sõidustiilist, teeoludest, asukohast ja ilmastikutingimustest.
Näiteks maanteesõidul väheneb sõiduulatus umbes 25%, kuna sõidutingimused nõuavad suuremat energiakulu kui WLTP tsükli puhul.

sõiduulatust mõjutavad tegurid

Elektriauto sõiduulatus sõltub paljudest välistest teguritest ja juhi sõidustiilist.
SÕIDUSTIIL
E-Tech 100% electric - driving style - Renault
sõidustiil
Sportlik, dünaamiline, rahulik, sujuv, kiire, aeglane… Sinu sõidustiil mõjutab aku energiatarbimise intensiivsust.
TEE TÜÜP
E-Tech 100% electric - road type - Renault
Tee tüüp
Maantee, tänav, kiirtee, mägi… Mõned teetüübid nõuavad suuremat jõudlust ja rohkem energiat. Aku energiatarbimist mõjutavad mitmed tegurid.
ILMASTIKUOLUD
E-Tech 100% electric - weather conditions - Renault
ilmastikuolud
Külm ilm vähendab aku reaalset sõiduulatust.
Kütte- või kliimaseadme kasutamine kulutab energiat ja mõjutab ka elektrisõiduki sõiduulatust.
Pea meeles: talvel on mõnikord vaja klaasid jääst puhtaks sulatada, roolisoojendus sisse lülitada jne. Seetõttu on auto laadimise ajal soovitatav kasutada salongi termilise ettevalmistuse funktsiooni, et see kõik ei vähendaks sõiduulatust.
SÕIDUKI KOORMATUS
E-Tech 100% electric - vehicle load - Renault
sõiduki koormatus
Mida rohkem on auto koormatud (rasked esemed, reisijad jne), seda märkimisväärsemat mõju see sõiduulatusele omab. Näiteks katuseboks ja muud lisaseadmed suurendavad sõiduki liigutamiseks vajalikku energiahulka.
Seega tuleb maksimaalse sõiduulatuse tagamiseks optimeerida ka sõiduki koormust.

sõiduulatuse hoidmine

erifunktsioonid
Renault E-Tech electic sõidukid on varustatud uuenduslike tehnoloogiatega, mille eesmärk on sõiduulatust säilitada.

E-Tech electric sõidukid ja nende sõiduulatus

sõiduk
sõiduulatus (WLTP)
sõiduautod
Megane E-Tech electric kuni 470 km
SCENIC E-TECH electric kuni 625 km
KANGOO E-TECH electric   kuni 285 km
tarbesõidukid
TRAFIC VAN E-TECH electric kuni 294 km
MASTER E-TECH 100% electric   kuni 204 km
KANGOO VAN E-TECH electric      kuni 300 km

sinu küsimused sõiduulatuse kohta

KAS SÕIDUULATUS SÕLTUB VÄLISTEMPERATUURIST?
Jah, temperatuur mõjutab auto sõiduulatust, eriti madalad temperatuurid. Nii mootor kui ka küttesüsteem tarbivad aku energiat. Salongi soojenduse sisselülitamisel tühjeneb aku kiiremini ja selle tulemusel jätkub elektrienergiat vähem sõitmiseks.
Meie soovitused optimaalse sõiduulatuse saavutamiseks talvel:
  • võimalusel ära pargi autot õues;
  • kasuta auto laadimise ajal salongi temperatuuri eelreguleerimist, et võimalikult suur osa aku mahust oleks kasutatav sõitmiseks.
  • veendu, et rehvirõhk on õige.
Meie lahendused: Renault Megane E-Tech electric on varustatud soojuspumbaga, mis kasutab ära ka aku ja mootori poolt toodetava soojuse. Selle abil saab salongi soojendada, mis võimaldab optimeerida auto sõiduulatust, ka talvisel ajal.

Mugavus: istmete ja rooli soojendus (talvepakett) suurendavad soojusmugavust ja samal ajal optimeerivad ka elektriauto sõiduulatust.
MILLISE ELEKTRIAUTO PEAKS VALIMA MAANTEESÕIDUKS?
Kõik elektriautod sobivad maanteesõiduks. Selleks, et sõiduulatust paremini hallata, jäta meelde need mõned näpunäited:
  • mida suurem on kiirus, seda rohkem energiat sõiduk tarbib (sarnaselt sisepõlemismootorile). Maanteel on kõige parem hoida kiirust 110 km/h;
  • rakendus My Renault ja Mobilize charge pass aitavad sul leida teekonnal asuvad kiirlaadimisjaamad. Laadimisjaamas saad taastada kuni 300 km sõiduulatuse WLTP järgi (või 200 km maanteel) vaid 30 minutiga (Megane E-Tech electric näitel);
KUIDAS AEGLUSTADA AKU VANANEMIST JA SELLE MÕJU SÕIDUULATUSELE?
Auto kulumisprotsessi tähtsus tuleks uuesti üle hinnata. Tänu meie 11-aastasele kogemusele töötamisel liitium-ioon akudega, vananevad meie akud väga aeglaselt. Seda, et peaksime sõiduulatuse vähenemise tõttu aku välja vahetama, on tulnud ette üliharva. Soovitame laadida akut kuni 80% täituvuseni, kui sa ei plaani pikemaid sõite. See aitab pikendada aku tööiga. Pikemaajalisel parkimisel ja kui auto puutub kokku kõrgete temperatuuridega, soovitame aku täituvuse hoida 30% ja 80% vahel. See pikendab aku eluiga.
Kuid ka:
  • aku laadimine 80%-lt 100%-ni võtab kiirlaadimisjaamas aega sama palju kui laadimine 15%-lt 80%-ni;
  • kui aku on täiesti täis laetud, toimub aeglustamine hübriidpiduritega, mis mõjutab aku tööaega;
  • kui aku pole päris täis, laeb iga aeglustus elektrimootori abil akut.

vaata ka