kuidas hübriidauto töötab?

E-Tech full hybrid - how does it work - Renault
E-Tech hübriidtehnoloogia tööpõhimõtted
Renault otsustas välja töötada 2 erinevat tehnoloogiat: E-Tech full hybrid sõidukitele, mis ei vaja laadimiseks vooluvõrku ühendamist ja E-Tech plug-in hybrid sõidukitele, mida saab ka vooluvõrgust laadida. Mõlemad lahendused pakuvad keskkonnasõbralikke sõidukeid, mis on kulutõhusad ning ühendavad endas sõidunaudingu ja igapäevase kasutusmugavuse.

Need töötavad sarnaselt, kuid 3 erinevusega:
  • aku mahutavus ja sellest tulenevalt täiselektriline sõiduulatus;
  • E-Tech plug-in hybrid sõidukeid saab laadida vooluvõrgust;
  • PHEV (pistikhübriid) sõidukitel on elektriajam ka tagasillal

meie hübriidajamid

Neid kutsutakse järjestik- või paralleelhübriidideks, kuna need võimaldavad sõita 100% elektriliselt, hübriidselt (elektrimootor + sisepõlemismootor) või ainult sisepõlemismootoriga.
kaks elektrimootorit
Mõlemad tehnoloogiad ühendavad optimaalse jõudluse saavutamiseks kaks elektrimootorit (generaator-starter ja veomootor) ja sisepõlemismootori. Pistikhübriidtehnoloogial on lisaks üks elektrimootor tagasillal, mis tagab veelgi mugavama ja dünaamilisema sõidukogemuse.
jõudlust pakkuv tehnoloogia
Autosse integreeritud uuenduslikud tehnoloogiad nagu nutikas käigukast, energiahaldussüsteem ja rekuperatiivpidurdus, võimaldavad ümberlülitust erinevate ajamite vahel või vajadusel nende samaaegset kasutamist. Nii et hübriidauto jõudlus ja kütusekulu on optimeeritud pakkuma maksimaalset tõhusust.
dünaamiline kiirendus
E-Tech mootorid tagavad jõulise paigaltvõtu, dünaamilise kiirenduse ning madalama CO2 heitkoguse ja kütusekulu.
täishübriidmootor
Täishübriid mootoriga sõidukid ei vaja vooluvõrku ühendamist. Nende akut laetakse automaatselt sõidu ajal, mis aitab vähendada kütusekulu ja lihtsustada su igapäevaelu.
pistikhübriidmootor
Meie pistikhübriid sõidukite tehnoloogia on sarnane täishübriid mudelitel kasutatavale tehnoloogiale. Erinevuseks on nende suurem aku mahutavus, võimalus neid vooluvõrgust laadida, millest tuleneb ka väljend "pistik", ning täiendav elektrimootor.

erinevad sõidurežiimid

Hübriidmootor koosneb 2 peamisest veomootorist, mis töötavad eraldi või koos, et sõiduk liikuma panna. Tutvu erinevate sõidurežiimidega lähemalt:
elektriline režiim
Paigaltvõtul kasutatakse rataste ringiajamiseks ainult elektrimootorit, mistõttu ei kulu sel ajal kütust. Stardid alati hääletult ning võid sõita elektriliselt kuni 130 km/h ja järjest kuni 5 minutit, sõltuvalt su sõidustiilist ja auto mudelist*.

*Austral E-Tech full hybrid 200 hj
hübriidrežiim
See režiim kasutab auto sõitma panemiseks korraga kahte jõuallikat.

Dünaamilisema sõidu pakkumiseks toetab sisepõlemismootor elektrimootorit, et tagada parem jõudlus. Kaks mootorit töötavad koos, et suurendada su auto võimsust. Seda nimetatakse paralleelseks hübriidrežiimiks.

Teatud olukordades, kui aku laetuse tase on madal, töötavad 2 mootorit koos, kuid auto liigub ainult elektrimootori jõul. Sel juhul käivitab elektrooniline haldussüsteem sisepõlemismootori, et optimeerida üldist energiatarbimist ja akut laadida. Seda olukorda nimetatakse järjestikuliseks hübriidrežiimiks.
sisepõlemismootori režiim
Optimaalsel kiirusel kasutatakse sõitmiseks ainult sisepõlemismootorit, mis laeb ka akut. See tagab optimaalse üldkulu ja ülejääv energia salvestatakse, et suurendada elektrilist sõiduulatust.
E Drive
Funktsioon E Drive võimaldab sul kütusekulu vähendada. See režiim kasutab sisepõlemismootorit generaatorina, et saavutada maksimaalne energiatõhusus.
lülitumine ühelt režiimilt teisele
Ühelt sõidurežiimilt teisele saad ümber lülituda kahel moel:
  • automaatselt, kasutades auto elektroonilist haldussüsteemi. See süsteem analüüsib aku laetuse taset, kiirendusevajadust ja tee tüüpi ning valib sellele vastavalt sobivaima sõidurežiimi, mis aitab sõiduki jõudlust parandada;
  • käsitsi, ainult pistikhübriidide puhul, valides täiselektrilise režiimi.
lülitumine esiveolt tagaveole
Meie täiendava tagumise mootoriga varustatud pistikhübriidajamid võimaldavad kasutada esivedu, tagavedu ja nelikvedu. Sõltuvalt valitud sõidurežiimist (eco, sport, normal) ja haarduvusest, valib sõiduk automaatselt ideaalse kombinatsiooni esi- ja tagaveo vahel, et tagada mugavus ja energiatõhusus.

laadimise haldamine

E-Tech full hybrid - battery  - Renault
täishübriidid sõidukite aku
Akut laetakse ainult sõidu ajal kineetilise energia abil. Hariliku hübriidmootoriga autot ei pea laadimiseks vooluvõrku ühendama, kuna neil on süsteem, mis taastoodab energiat aeglustusel ja pidurdusel. Sellest piisab, et aku täielikult täis laadida. Sisepõlemismootoriga sõidu ajal laeb ka see mootor akut.
E-Tech plug-in hybrid - battery - Renault
pistikhübriidid sõidukite aku
Põhiline aku laadimine toimub siis kui sõiduk on ühendatud vooluvõrku, kuid akut laetakse ka sõidu ajal (umbes 10% potentsiaalsest laadimisest). Pistikhübriididel on eraldi pistik, mille kaudu saab aku täielikult täis laadida.

Renault E-Tech full hybridi ja E-Tech plug-in hybridi sõiduulatus

E-Tech full hybrid - Renault
E-Tech full hybrid
Nendel sõidukitel on 2 generaator-starterit, elektrimootor ja sisepõlemismootor, mis laevad akut sõidu ajal ja võimaldavad sul sõita kuni 80% ajast täiselektrilises režiimis (WLTP linnatsüklis).
E-Tech plug-in hybrid - Renault
E-Tech plug-in hybrid
Sisepõlemismootori ja 2 elektrimootoriga varustatud ning vooluvõrgust laetava akuga sõidukid võimaldavad sõita täiselektriliselt kuni 100 km kombineeritud tsüklis (erinevaid teetüüpe arvestav WLTP tsükkel).

sinu küsimused hübriidautode kasutamise kohta

KUIDAS JUHITAKSE SÕIDUREŽIIMIDE VAHETUST?
Elektri-, hübriid- ja sisepõlemisajami valikut juhib sõiduk automaatselt pardaelektroonika kaudu. Võttes arvesse kolme kriteeriumi, annab see parima kompromissi jõudluse ja kütusekulu vahel:
  • gaasipedaalile rakendatav jõud;
  • teeprofiil, millel sõidad;
  • aku laetuse tase.
Põhimõtteliselt kasutab hübriidauto ainult elektrimootorit käivitusel, peale sõidukiiruse stabiliseerumist ja tavalisel kiirendusel. Kui gaasipedaalile avaldatakse suuremat survet, kui teeolud nõuavad suuremat võimsust (näiteks järsul tõusul), või kui aku laetuse tase pole piisav, lülitub auto ümber sisepõlemismootori režiimile. Sõltuvalt olukorrast sisepõlemismootor kas toetab elektrimootori tööd (hübriidrežiim), või asendab seda täielikult (sisepõlemismootoriga sõit).
KAS HÜBRIIDAUTO SAAB SÕITA ILMA BENSIINITA?
Ei, see pole võimalik.
Tänu sisepõlemismootorile jätkab hübriidauto sõitu ka pärast veoaku tühjenemist. Vastupidine olukord on aga võimatu: hübriid- ja elektriajam on loodud töötama vaheldumisi sisepõlemismootoriga, kuid ei saa seda täielikult asendada. Kui hübriidautol bensiin otsa saab, saab elektriajam töötada vaid väga lühikest aega, kuni aku tühjenemiseni.
KUI KAUA KESTAB HÜBRIIDAUTO AKU?
Veoakut ei kasutata kogu aeg, kuna auto sõiduks on kasutusel ka sisepõlemismootor. Seetõttu kulub aku aja jooksul väga vähe, ega kaota olulisel määral mahutavust, mis võiks mõjutada sõiduki tööd.
Kui lisaks sellele, on aku kaitstud äärmuslike temperatuuride ja eelkõige madalate temperatuuride eest, võib aku vastu pidada kogu hübriidauto eluea.
Renault hübriidsõidukite veoaku garantii kestvus on 8 aastat või 160 000 km.

tutvu lähemalt