Renault autoistmete turvasüsteemid

Mitmetes Renault sõidukites on 3 istekohta varustatud Isofix kinnitustega, mis pakuvad lastele kuni 4 korda tõhusamat kaitset.
30%
lastest istub nõuetekohaselt kinnitatult
10%
lastest pole üldse kinnitatud
4x vähem
ebaõige Isofix kasutus*    
15%
lastest on kinnitatud Isofix süsteemiga
*ainult 1 rihmaga süsteem

fix4sure

Fix4sure - Renault
Mida pakub Fix4sure lahendus?
Renault poolt välja töötatud lahendus Fix4sure liigitub passivsete turvasüsteemide kategooriasse. See süsteem põhineb spetsiaalsel istmeraami konstruktsioonil ja madalal paikneval turvavööl. Tänu sellele on laupkokkupõrke korral võimalik ära hoida "sukeldusefekti", ehk vaagna libisemist turvavöö alla, mille tulemusel kandub kogu koormus oluliselt õrnemale kõhupiirkonnale.

isofix

Isofix kinnituste laialdane kasutamine vähendab oluliselt lastetooli ebaõige paigaldamise riski.
Isofix süsteem - Renault
Isofix süsteem
Renault sõidukitesse paigaldatud standardiseeritud Isofix süsteem võimaldab lastetooli paigaldada jäikade kinnituste abil. Lapse sünnist kuni 36 kg kohustuslikult ette nähtud turvatool vastab mitmetele standarditele. Nendele vaatamata on seljaga sõidusuunas reisimine 5 korda ohutum kui näoga sõidusuunas istumine.
standard R-129 "i-size", arvestab lapse eripära - Renault
standard R-129 "i-size", arvestab lapse eripära
Juulis 2013 esitletud standard R-129 (või i-size), suurendab laste ohutust Isofix kinnitussüsteemiga autos, klassifitseerides turvatoolid lapse pikkuse, mitte kaalu alusel ning suurendades tingimusi, mille korral tuleb turvatool paigaldada seljaga sõidusuunas (kuni 15 kuud ja vähemalt 80 cm). See standard asendab R44 standardi. Uuele standardile vastavad istmed on loodud kaitsma laup- ja külgkokkupõrke korral ning nende testimisel kasutati kõige kaasaegsemaid mannekeene.
6 reeglit, mida last autosse istuma pannes järgida
Ohu vähendamiseks äkkpidurduse või kokkupõrke korral järgi neid 6 reeglit.
kasuta alati turvatooli
Ära pane last kunagi istuma täiskasvanu sülle, sest äkkpidurduse korral pole võimalik teda kinni hoida.
üks turvavöö igale täiskasvanule/lapsele
Igal lapsel peab olema eraldi iste ja ühte turvavööd ei tohiks kasutada kahe jaoks. Iste peab olema varustatud individuaalse kinnitussüsteemiga.
ära transpordi last kandelinas või rakmetes
Selline transpordisüsteem on eriti ohtlik nii täiskasvanutele kui ka lastele. Laps peab reisima turvatoolis või turvahällis.
kinnita turvavöö õigesti
Lapse keha ja turvavöö vahel ei tohiks olla vaba ruumi. Veendu, et see ei läheks lapse käe tagant või alt ega üle turvatooli käetugede.
vali õige lapsetool
Turvasüsteemid, nagu turvahällid, istumisalused ja rihmad peavad olema kohandatud iga lapse pikkusele ja kehaehitusele. Lahendusi on igale vanusele, pikkusele ja kaalule. Ära kunagi pange oma last autos padjale istuma.
Võta jope seljast
Väldi üleliigseid riideid.
7 reeglit, mida turvavöö korrektseks kinnitamiseks järgida
Sõltumata sellest, kas oled juht või kaasreisija, on sõiduohutuse tagamiseks kohustuslik ja vajalik kinnitada turvavöö.
võta jope seljast
Ära kunagi istu autos üleriietes! Kui kannad pakse riideid, pane vöö nende alla.
reguleeri iste endale vastavalt
Istme seljatoe kalle võiks olla 20° vertikaalasendist.
reguleeri peatugi endale vastavalt
Reguleeri peatoe kõrgus! Pealagi peaks olema sama kõrgel kui peatoe ülaserv.
kinnita turvavöö
Tead ju ütlust: "väike klõps on parem kui suur löök"!
reguleeri iste endale vastavalt
Enne turvavöö (õlarihma) kõrguse reguleerimist, reguleeri iste enda jaoks optimaalsesse sõiduasendisse.
pinguta turvavööd
Pinguta turvavööd, et see poleks lõtv ning oleks tihedalt vastu keha.
kaitse oma kõhtu
Veendu, et turvavöö paikneks su reite ülaosas, mitte kõhul. Kokkupõrke ja turvavöö vahelt allalibisemise korral vähendad sellega kõhuõõne siseorganite vigastuste ohtu.

vaata ka

SD Switch ja Fireman Access - Renault
SD Switch ja Fireman Access
täiustatud juhiabisüsteemid - Renault
täiustatud juhiabisüsteemid