eco-design

jätkusuutlik disain

Renault Scenic 
Renault Scenic E-Tech electric peegeldab Groupe Renault' pühendumust jätkusuutlikule arengule. Autotööstuse teerajajana loodi Renault Scenic optimeeritud tootmisprotsesside abil. Selle komponendid sisaldavad vähemalt 22% taaskasutatud materjale¹ ja keskkonnasõbralikke materjale. Oma eluea lõpus saab 89%² selle massist, sealhulgas aku, tööstusliku ringlussevõtu kaudu taaskasutada. See Euroopas (Prantsusmaal) toodetud auto rajab teed usaldusväärsemale ja ohutumale liikuvusele.
jätkusuutlikum kere
37% sõiduki konstruktsioonis kasutatavast terasest pärineb taaskasutusest ning 40% avatavates detailides, nagu mootorikattes ja ustes kasutatavast alumiiniumist on taaskasutatud materjalist. Komponentide valmistamisel tekkivad alumiiniumijäätmed saadetakse tagasi algsele tarnijale, kes lisab need uuesti tootmistsüklisse.
keskkonnasõbralikku mugavust pakkuv ruum
Salongis on istme- ja roolikatted, armatuurlaua konstruktsioon ja põrandamatid valmistatud peamiselt taaskasutatud või biopõhistest materjalidest³. Istmekatted koosnevad kuni 100% taaskasutatud materjalist⁴ ja rool on kaetud 51% ulatuses biopõhise materjaliga.
kuni 65% ulatuses taaskasutatav aku
Aku on konstrueeritud jätkusuutlikult⁴, et seda saaks parandada ja seda oleks lihtne taaskasutusse suunata (kuni 65%)6. Sõiduki eluea lõpus, kui aku seisund seda võimaldab, saab seda taaskasutada näiteks energia salvestamiseks hoonetes.

prioriteetne ambitsioon

ringmajanduse toetamine
Ringmajanduse loogikaga sobivate sõidukite loomine on Renault Grupi prioriteetne eesmärk. Kasutades ümbertöödeldud materjale sisaldavaid kangaid, plastikut, klaasi ja metalle, töödeldes ümber varuosi või taaskasutades akusid, kavatseb Renault Grupp tõusta ringmajanduse liidriks, eesmärgiga kasutada aastaks 2030 oma sõidukite massist 33% ulatuses taaskasutatud materjale.
¹ sõltuvalt versioonist
² ootab kinnitamist
³ sõltuvalt versioonist
⁴ techno versiooni istmepolster
⁵ aku koosneb 12 moodulist, millest igaühe saab eraldi välja vahetada enam kui 20-s akuremondikeskuses Euroopas.
⁶ Kasutades Euroopas 2025. aastal saadaolevaid tööstuslikke töötlemistehnoloogiaid